۱- چرا شهرداری با توجه به عوارضی که از سنگ آهن دریافت میکند سرمایه گذاری دراز مدت نمی کند؟
شهرداری بافق قبلا”در پروژه های مختلفی همچون کارخانه کاشی و کارخانه نورد نسیم سرمایه گذاری نموده بود که البته با توجه به دور نمای مثبت این سرمایه گذاریها در آن زمان نظر و خواست مثبت عموم شهروندان و مسئولین کارخانه اشتباهی نبود ولی متاسفانه به علت بسیاری از مسائل که شهروندان در جریان آن هستند هیچ یک از این پروژه ها به نتیجه دلخواه نرسید فلذا شهرداری بافق در سالهای اخیر اقدام به سرمایه گذاری در پروژه هایی از جنس شهرداری نموده است که می توان به احداث کارخانه آسفالت مشارکتی با سازمان همیاریهای شهرداریها و همچنین احداث کارگاه تولید شن و ماسه و سنگ شکسته و تاسیس شرکت معدنی اشاره نمود.همچنین همچنین سرمایه گذاریهایی در ماشین آلات راهسازی نمودکه بازده خوبی داشته و این روز نیز ادامه خواهد داشت.شایان ذکر است با توجه به ماهیت کار شهرداری ،سرمایه گذاری معقول و صحیح در بخش پروژه ای تملک و آزاد سازی معابر نیز اقدامات شایانی انجام داده است.
۲- آیا در مدت ۶ سال گذشته شورای شهر همکاری لازم را داشته است؟
مطمئنا” حجم عظیم کارهای انجام شده در شش سال گذشته بدون همکاری همه مسئولان شهر ،کارکنان و کارگران زحمتکش شهرداری و نیز همیاری تمامی شهروندان عزیز ممکن نبوده است و در این میان نقش شورای اسلامی شهر بافق غیر قابل انکار می باشد.الحمدا… در بسیاری از امور تفاهم و همکاری شهردار و شورای اسلامی شهر راهگشای حل مشکلات در راستای خدمات رسانی به شهروندان بوده است که مطمئنا” در برخی مواقع اختلاف نظرهایی نیز بوده است که عمدتا”با نشست ها و تبادل نظرات حل و فصل شده است.
۳- آیا عوارضی که برای ساختمان در نظر گرفته می شود ملاکی دارد؟ آیا نظام مهندسی بر آن نظارت دارد؟
عوارض ساختمانی که بر پایه تعرفه مصوبه شورای شهر و قیمت منطقه ای می باشد می بایستی با خدمات انجام شده متناسب باشد و البته این عوارض صرفا” با تصویب شورای اسلامی شهر بعنوان نمایندگان منتخب مردم و تائید وزارت کشور قابل وصول می باشد وشهرداری و شورای شهر طی سالهای گذشته علی رغم افزایش بسیار زیاد هزینه های خدمات رسانی کمترین حد افزایش بهاء تعرفه ها را داشته است و در بسیاری از موارد ثابت بوده است و بعضا” نیز کاهش یافته است است ولی متاسفانه افزایش شدید سایر خدمات که خارج از حیطه وظایف شهرداری می باشد مانند تعرفه جدید بیمه ساختمان که از سوی تامین اجتماعی اعمال می شود ،شهروندان را دچار مشکل در خصوص اخذ پروانه ساختمان نموده است.
در خصوص قسمت دوم سئوال به اطلاع می رساند نظام مهندسی نقشی در عوارض پروانه ساختمان ندارد ولی هیچکدام از مبالغ در یافت شده بابت طراحی نقشه ،نظارت و … از سوی نظام مهندسی و همچنین بیمه اجباری کارگران به حساب شهرداریها از جمله شهرداری بافق واریز نمی شود.

۴- چرا بافق ازطرف یزد،کرمان(بهشت حسین) و بهاباد ورودی مناسبی ندارد؟
اینکه بصورت خاص بیان شود که ورودی مناسبی ندارد کم لطفی است.طی سالیان گذشته ورودی شمالی با همکاری شرکت سنگ آهن بسیار مناسب و قابل قبول شده است در ورودی جنوبی شهر از طرف یزد نیز تغییرات بسیار گسترده ای انجام شده اعم از جدول گذاری،بلوک گذاری،کاشت هزاران درخت در اطراف ورودی،نصب پایه روشنایی زیبا و مناسب و فعالیت های دیگر که چهره وردی را عوض کرده است و طی سالهای آینده با رشد و نمو درختان ، فضا کاملا” دگرگون می شود منتها در بحث میدان غدیر با توجه به نیاز اصلاح اساسی وضعیت ترافیکی آن مقدمات امر در خصوص بررسی طرحهای پیشنهادی انجام و پس از تصویب و نهایی شدن طرح، عملیات اجرایی آن توسط شرکت سنگ آهن انجام خواهد شد.در خصوص ورودی بافق از سمت کرمان هم با توجه به اتصال جاده نوق و بهشت حسین طراحی های لازم انجام شده و مقرر گردیده اداره راه با همکاری شهرداری بعد از تائید شدن طرح نسبت به زیر سازی و محوطه سازی مکان یاد شده اقدام نمایند.
۵- توضیحاتی در مورد خیابان های مهدیه و مسجد جامع بدهید و آیا این دو خیابان تاییدیه دفتر فنی استانداری را دارند؟
تملک،آزاد سازی و ساماندهی خیابانهای مهدیه و مسجد جامع پروژه های اساسی و بزرگی بودکه در کمترین زمان ممکن و با همراهی ، همیاری و تائید دفتر فنی استانداری اجرایی شد و هم اکنون با تملک و آزاد سازی بیش از ۹۰ درصد کل مسیر عملیات زیر سازی آن شروع و بلافاصله امور دیگر همچون نصب سنگ جدول ،ساخت پیاده رو ،آسفالت معابر ،روشنایی و … انجام می شود.لازم به ذکر است در خصوص این نکته مبنی بر عدم دارا بودن تائید یه های لازم که برخی آگاهانه و یا ناآگاهانه و بعضا” مغرضانه به آن دامن می زنند می بایستی توجه خوانندگان عزیز را به این نکته جلب نمایم که اگر تائید یه های لازم نبود هیچگاه مراجع محترم قضایی در بحث تملک املاک واقعدر مسیر خیابانهای مهدیه و مسجد جامع شهرداری را همراهی نمی کردند.
۶- در رابطه با طرح پارک کوهستان توضیح دهید:
مجموعه تفریحی ورزشی آبشار بافق که از پروژه های عظیم و ماندگار شهرداری بافق می باشدو مطمئنا” هر چه از شروع ساخت پروژه میگذرد ،اهمیت، زیبایی و بزرگی پروژه بیشتر نمایان می شود.مطمئنا” پروژه آبشار بافق فراتر از یک پارک در سطح شهرستان می باشد و بایستی به آن نگاه فرا شهرستانی شودو موضوع که انشاا… پس از ساخت و بهره برداری آن بیشتر نمایان می شود و موضوع دیگری که باید به آن توجه شود این است که پرسنل درگیر در پروژه مذکور شبانه روز در اجرای صحیح و سریع پروژه عاشقانه فعالیت می کنند که بنده به سهم خود به همه ایشان خسته نباشید می گویم و بایستی از ایشان قدردانی شود.مسلما” در اجرای پروژه ای با این حجم اشکالاتی هم وجود دارد که تمامی متخصصان و کارشناسان بازدیدکننده از آن، این اشکالات را در مقابل عملیاتهای عظیم و زیربنایی انجام شده بسیار ناچیز می دانند.ولی متاسفانه مشاهده می شود که بعضا” افرادی به عمد یا غیر عمد با بزرگ نمایان دادن اشکالاتی ناچیز کار و زحمات انجام شده و در حال انجام در پروژه بزرگ مجموعه تفریحی ورزشی آبشار بافق را زیر سئوال می برندکه بی انصافی محض است.
۷- آیا روزگاری بافق صاحب زیرگذر یا روگذر خواهد شد؟
سئوال جنابعلی شبیه به این است که بگوئیم آیا بافق صاحب اسکله یا مترو می شود؟
ساخت تاسیسات شهری از قبیل راه ،پارک،پارکینگ،بلوار و …. همگی باید با توجه به نیاز سنجی کارشناسی شده در راستای بهبود زندگی شهرنشینی انجام شود،در مباحث شهری این نیست که هر چه عرض یا طول راهها بیشتر باشد بهتر است یا اینکه اتوبان بر بلوار ارجحیت داشته باشد و بلوار نسبت به خیابان.معقوله زیر گذر و روگذر نیز از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به جمیع جهات از قبیل نیاز سنجی،امکان سنجی ،میزان اعتبارات و بسیاری عوامل دیگر در این رابطه تصمیم گیری می شود.